Agenda

Module Leesremediering

In deze workshop worden onderstaande vragen aan de hand van de landelijke protocollen op een informatieve en interactieve manier uitgewerkt en besproken:

  1. Hoe verschilt ondersteuningsniveau 3 van de andere ondersteuningsniveaus?
  2. Aan welke eisen dient hulp op ondersteuningsniveau 3 te voldoen?
  3. Welke methodieken en materialen kunnen ingezet worden?
  4. Hoe geef je ondersteuningsniveau 3 vorm binnen de school?
  5. Welke doelen kun je voor het kind opstellen? 

De essenties

  • Hoe geef je de ondersteuning op niveau 3 bij lezen en spellen vorm?
  • Hoe zorg je dat de hulp is afgestemd op de hiaten van een kind?
  • Welke doelen stel je voor het kind op en welke hulp sluit vervolgens bij het kind aan? 

Doelgroep

  • Leerkrachten
  • Intern begeleiders
  • Rt-ers
  • Taalcoördinatoren
  • Orthopedagogen
  • Psychologen werkzaam in het onderwijs