Sprekers

BAZALT GROEP bestaat
uit Bazalt, HCO en RPCZ Bazalt logo

Tijdens de World Education Summit zijn ruim 230 sprekers live te volgen. Graag lichten we de auteurs en inspiratoren van Bazalt Groep uit. Klik op de namen of op de foto’s om meer te lezen.

Onderwijswetenschapper John Hattie deed het meest uitgebreide, op bewijs gerichte onderzoek naar wat het beste werkt om leerprestaties te verbeteren. Auteur van ‘Leren Zichtbaar Maken‘.

Dr. Spencer Kagan ontwikkelde een coöperatieve aanpak waarbij het werken met didactische structuren centraal staat. Coöperatief leren laat leerlingen doen waaraan ze behoefte hebben –praten, samenwerken, bewegen – in het teken van de leerstof.

Dylan Wiliam, PhD, is een van ’s werelds meest vooraanstaande onderwijsautoriteiten. Hij heeft geholpen bij het succesvol implementeren van klassikale formatieve toetsen op scholen over de hele wereld.

James Nottingham is de bedenker van de Learning Pit, of wel de Leerkuil. Met de Leerkuil zet Nottingham het denken over ‘leren’ in een ander licht: “Juist als het ingewikkeld wordt, komt het leren pas echt op gang.”

Shirley Clarke is een van de topexperts op het gebied van formatief evalueren. Zij werkt al jaren met onderzoeksteams in scholen in Engeland om leerlingen te helpen eigenaar te worden van hun leerproces. Dat maakt haar werk zo praktisch! 

Michael Fullan staat internationaal bekend als autoriteit op het gebied van onderwijsvernieuwing. Over de hele wereld begeleidt of evalueert hij grootschalige verandertrajecten. Auteur van o.a. ‘De zes geheimen van verandering‘.

Andy Hargreaves is een toonaangevende professor in onderwijsverandering. Hij schrijft en geeft lezingen over duurzame schoolontwikkeling en duurzaam leiderschap. Auteur van ‘Samen werken aan professionaliteit‘.