Let op: de producten zijn nog niet leverbaar!
De werkboeken vormen de kern van Horen, Zien en Schrijven. In totaal zijn er 24 werkboeken die ieder gekoppeld is aan een thema dat in het werkboek centraal staat. In ieder werkboek staan 12 woorden en 8 werkwoorden centraal. In het eerste deel van het werkboek worden deze aangeleerd via afbeeldingen en luisterfragmenten*. In het tweede deel staat woord-en zinswoordvorming centraal. Hier worden onderwerpen als bijvoeglijk naamwoorden, voorzetsels, persoonlijke voornaamwoorden en het vervoegen van werkwoorden behandeld. Met behulp van de online luisterfragmenten, verwerken leerlingen het taalaanbod in hun eigen werkboek. Deze fragmenten zijn via een licentie beschikbaar in de online omgeving van Horen, Zien en Schrijven.
In totaal zijn er 24 werkboeken verdeeld over drie niveaus (oplopend in moeilijkheidsgraad). Ieder niveau heeft zijn eigen kleur: blauw, geel en rood. En het Startboek is het werkboek waar het werken met Horen, Zien en Schrijven voor een leerling mee start.
In het menu hiernaast kun je aangeven welk werkboek je wenst te bestellen, en welk aantal. Op dit moment zijn alleen het Startboek en de werkboeken van niveau 1 en niveau 2 bestelbaar.
*Om toegang te krijgen tot de online luisterfragmenten heb je een aparte licentie nodig voor de digitale omgeving. Op dit moment wordt deze omgeving nog gebouwd. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen. We zorgen echter dat bij de levering van de werkboeken, de geluidsbestanden beschikbaar zijn.
Over Horen, Zien en Schrijven
Heb je nieuwkomers in de klas die nauwelijks Nederlands spreken? Bijvoorbeeld kinderen van vluchtelingen of seizoenarbeiders? Horen, Zien en Schrijven is de succesvolle NT2-methode waarmee al vele nieuwkomers de basis van het Nederlands hebben gelegd. De methode is nu volledig vernieuwd. Er is een frisse, eigentijdse vormgeving in kleur, de inhoud is gemoderniseerd en de nieuwste wetenschappelijke inzichten en de didactische aanpak van Zien is Snappen zijn toegepast. Horen, Zien en Schrijven is gericht op de schriftelijke verwerking van de Nederlandse taal. De methode biedt zowel aanbodoefeningen, verwerkingsoefeningen als integratieoefeningen. De oefeningen zijn zo opgebouwd dat leerlingen het horen, zien (lezen) en schrijven steeds op verschillende manier afwisselt. Schakelklassen, internationale scholen maar ook andere scholen waar nieuwkomers instromen kunnen er direct mee aan de slag.
Wil je meer weten over Horen, Zien en Schrijven, wat er al verschijnt en hoe je hiermee aan de slag kunt gaan? Lees hier verder over de vernieuwing van Horen, Zien en Schrijven.