
In de training ‘Coöperatieve leerstrategieën binnen taal leren de deelnemers didactische structuren in te bouwen in de lesfasen van hun taalonderwijs. Een belangrijk onderdeel in de training vormt het zelf ervaren van het effect van deze didactische structuren.
Interactie over de leerstof stimuleren en de leertijd verhogen, waardoor leerlingen meer oefenkansen krijgen in de taal-leesles. Er is meer hersenactiviteit waardoor de kans dat leerlingen de leerstof beter onthouden toeneemt.
Essenties
In deze scholing ervaar je hoe je binnen taal coöperatieve werkvormen kunt in bouwen in je fasen van de taal- en leeslessen. Uiteraard is de basis voor deze training de eigen taal- (en/of lees)methode.
Inhoud
In twee dagdelen komen het dagelijkse denken en handelen en basisvaardigheden van de leraar aan bod. Er worden vijf didactische structuren aangeleerd die in te zetten zijn bij lezen, mondelinge taal en woordenschat.
Opbrengst
In deze training:
- leer je hoe je betere leerprestaties binnen taal en lezen kunt bereiken door de inzet van coöperatieve structuren.
- Ervaar je vijf didactische structuren die doelgericht in te zetten zijn in je lees-taalonderwijs
- Weet je hoe je deze vijf structuren in je praktijk kunt toepassen en hebt dit voorbereid
Voor wie?
Lerarenteams primair onderwijs
De volgende stap zetten op jouw locatie?
Breng jouw organisatie een stap verder met onze trainingen, coaching of advies. We denken graag met je mee en bespreken de mogelijkheden met je. Stuur een mail naar advies@bazaltgroep.nl.
Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, mail ons dan het onderwerp waar je interesse in hebt, jouw contactgegevens en de gegevens van jouw school / organisatie.
Dan kijken we samen hoe we met jou de volgende stap kunnen zetten.
Uitgaven
-
Spencer Kagan en Miquel Kagan
Coöperatieve leerstrategieën -
Spencer Kagan
Coöperatieve leerstrategieën – beknopte uitgave -
Spencer Kagan
Coöperatieve werkvormen voor elke groep en ieder vak