
De training de Leeruitdaging voor jonge kinderen leert je hoe je jonge kinderen kunt begeleiden van oppervlakkig naar dieper leren.
Hoe kun je hierover met kinderen in gesprek? Welke fasen van denken doorlopen ze dan? En wat heeft het kind van jou nodig?
“De juf vraagt me vriendjes te worden met dat kind, maar ik vind dat kindje helemaal niet aardig!!”
Een voobeeld van een cognitief conflict bij een jong kind
De essenties
- Je krijgt meer inzicht in hoe jonge kinderen leren en welke rol jij daar als begeleider in hebt.
- Je ontdekt hoe je leerlingen kunt begeleiden van oppervlakkig naar dieper leren.
- Je weet hoe je leren nog leuker én uitdagender kunt maken.
Resultaat
Je ervaart zelf hoe het is om in een cognitief conflict te komen aan de hand van een Leeruitdaging rondom spel. De training is interactief en met ruimte voor vragen en het delen van ervaringen. Tot slot ga je een idee (concept) uitwerken tot een lesactiviteit voor jouw groep/klas.
Aan het eind van de bijeenkomst:
- Heb je kennisgemaakt met de uitgangspunten van de Leeruitdaging voor jonge kinderen
- Heb je zelf ervaren hoe je in cognitief conflict komt
- Ken je de opbouw van het boek
- Heb je een uitgewerkt concept waar je in de praktijk mee aan de slag kunt
We bieden deze training ook aan voor leraren die leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs hierbij willen begeleiden. Bekijk dan eens training De Leeruitdaging.
De volgende stap zetten op jouw locatie?
Breng jouw organisatie een stap verder met onze trainingen, coaching of advies. We denken graag met je mee en bespreken de mogelijkheden met je. Stuur een mail naar advies@bazaltgroep.nl.
Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, mail ons dan het onderwerp waar je interesse in hebt, jouw contactgegevens en de gegevens van jouw school / organisatie.
Dan kijken we samen hoe we met jou de volgende stap kunnen zetten.
Uitgaven
-
James Nottingham en Jill Nottingham
De Leeruitdaging voor jonge kinderen -
James Nottingham
De Leeruitdaging -
James Nottingham
De Leeruitdaging – beknopte uitgave